نورجان درظلمت آباد بدن گم کرده ام


نور جان در ظلمت آباد بدن گم کرده ام

آه ازین یوسف که من در پیرهن گم کرده ام

چون نم اشکی که از مژگان فرو ریزد به خاک

خویش را در نقش پای خویشتن گم کرده ام

از زبان دیگران درد دلم باید شنید

کز ضعیفی ها چو نی راه سخن گم کرده ام

ای تمنا! نوحه کن بر کوشش بی حاصلم

جست و جوها دارم اما یافتن گم کرده ام

یافتن گم کردنی می خواهد ، اما چاره نیست

کاش گم کردم ، چه سازم؟ گم شدن گم کرده ام

چون نفس از مدعای جست و جو آگه نی ام

این قدر دانم که چیزی هست و من گم کرده ام

" بیدل " از درد بیابان مرگی هوشم مپرس

بیخودی می داند آن راهی که من گم کرده ام

شاعر : بیدل دهلوی

نظرات 3 + ارسال نظر
مرزبان چهارشنبه 9 مهر 1393 ساعت 19:53 http://marzban121.blog.com

ایمـــان دارم . . .
کــه قشنـگـتــرین عشــق
نگــاه مهــربـــان خــداونـــد بـه بنـدگـانـش اســت . . .
زنـــدگــی را بـــه او بســــپار . . .
و مطـمئـــن بـــاش که تــا وقتـــی کــه پشتــت بــه خـــدا گــرم اســت
تمـــام هــراس هـــای دنیـــا خـنـــده دار اســت

سلام همکار محترم
کارای مدرسه حسابی سرگرمم کرده
از کامنت های زیباتون هم متشکرم
در مورد سایت مهدویت هم از این همه توهین و تحقیر و...
خسته شدم تا مدتی قصد ندارم بیام.
در ضمن بلاگفا وب ها رو برام باز نمی کنه اینجا براتون کامنت گذاشتم.

سهرابی دوشنبه 7 مهر 1393 ساعت 17:38 http://besuyenur1.blogfa.com/

سلام
همکار گرامیم خسته نباشید
به این وب زیباتون هم سر زدم
زیبا بود
دستتون درد نکنه
خدا نگهدار

مرزبان جمعه 4 مهر 1393 ساعت 16:50 http://marzban121.blog.com

مثل خدا باش،خوبی دیگران را چندین برابر جبران کن.
مثل خدا باش، با مظلومان و درمانده گان دوستی کن.
مثل خدا باش،عیب و زشتی دیگران را فاش نکن.
مثل خدا باش، در رفتار با همه ی مردم عدالت را رعایت کن.
مثل خدا باش، بدون توقع وچشمداشت نیکی کن.
مثل خدا باش،بدی دیگران را با خوبی و محبت تلافی کن.
مثل خدا باش،با بزگواری و بی نیازی از مردم زندگی کن.
مثل خدا باش، اشتباهات و بدی دیگران را نادیده بگیر و ببخش.
مثل خدا باش، برای اطرافیانت دلسوزی کن.
مثل خدا باش، مهربان تر از همه باش.
مثل خدا باش
بنده ی خدا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد